30 Eylül 2012 Pazar

Yazılım anlaşması yapmadan önce dikkat et

Düştüğüm bir hatadan bahsedeceğim arkadaşlar aşama aşama size anlatacağım.

Müsteri kafasındaki projeyi size yazdırmak için anlaşma aşamasındadır herşeye sıcak bakmaktadır.Ama unutmayın her müşterinin bu işten anladığını zanneden kos koca sistemi "benim zamanım olsa ben bu sistemi 15 günde yazarım" diyen bir arkadaşı vardır.

Siz oturup proje ile ilgili plan yaparsınız kaç sayfadan oluşacak bu sayfalarda hangi özellikler olacak her bir sayfa ortalama nekadar zaman alacak.Proje bitiminde ne gibi bir destek verilecek.Bütün bu bilgileri döküman haline getirirsiniz.Biçtiğiniz fiyatta genelde ben bu projeye 1 ayımı vereceğim sonrasındada birkaç değişiklik olsa benim aylık gelirim 3 bin tl ozaman ben 5 6 bin alsam olur okadar kafa patlatacağım.

Ama olay sizin düşündüğünüz gibi değildir :) sakın ama sakın o dökümanı adamlara göndermeyin bir sunum için siz gidin ve bunları anlatın sakın dökümanı vermeyin.Bu dökümanı alan işgüzar arkadaş hemen başka bir firma ile anlaşır okadar ballandıra ballandıra anlattıkları projeleri 2 bin tl ye wordpress altyapısı ile çok kolay yazılacaktır.Hatta kendinden okadar emindirki.İzleyip göreceğiz :)
Şuanda ben izlemedeyim ve sonuçları size yazacağım
-----------------Sonuç---------------------
- An itibati ile yapım aşamasındadır yazan bir yazı var wp kullanıcı giriş sayfasına ulaşılabiliyor.
--------------------------------------------

Düştüğüm hatalar :
1.Döküman hazırla ama asla verme versende fiyat belirle
2.Sunum yaparken bu tarz sistemlerin hazır İçerik yönetim sistemleri ile düzgün çalışmayacağını anlat.
3.Php dili ile çok büyük projeler yazılamaz yazılsa bile sonrasında bunu geliştirme maliyetleri çok fazla olacaktır.
4.Müşteriye önce kendi projelerinin ne denli büyük olduğunu anlat
5.Eğer proje küçükse abartma wordpress ile 2000 tl ye sen yap

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder